Mâr galliti Yoga

Dru yoga in Molkwerum – Friesland

Dru yoga is geschikt voor iedereen die het lichaam soepel en sterk wil houden. Deze milde vorm van yoga werkt vanuit de wervelkolom. Door de vloeiende bewegingen zorgt Dru yoga voor een gezonde rug en een soepel en sterk lichaam. EBR’s (Energy Block Releases) helpen je om spanning los te laten en je rustiger te voelen.

Dru yoga verbindt je met je eigen kracht en rust- of stiltepunt. De houdingen en sequenties worden met zachtheid uitgevoerd, zonder teveel spanning op spieren en gewrichten te zetten.

Wat is Dru yoga

Wat is Dru yoga

Dru yoga wordt wel ‘yoga van het hart’ genoemd. Of ‘stilte in beweging’. Dru yoga is een beweeglijke vorm van yoga. De pranayama (ademhaling) helpt je om goed in de asana (houding) te komen en laat de energie door je lichaam stromen. Uiteindelijk brengen de bewegingen je naar het stiltepunt in jezelf. Dru yoga maakt je vitaal en brengt je in balans.

Kenmerkend voor Dru zijn de vloeiende series bewegingen met ieder hun eigen uitwerking op de verschillende lagen van bewustzijn. De Energy Block Release 1 heft onder andere spierspanning in het lichaam op en brengt rust in het hoofd.

Voor wie

Voor wie

  • Elke week yoga beoefenen is fijn, even dat moment voor jezelf waar je thuis misschien niet de rust voor neemt.
  • Yoga zorgt ervoor dat je lichaam heerlijk soepel wordt. Hoeveel spieren gebruiken we eigenlijk wel of niet of maar éénzijdig. Dit leer je voelen tijdens een yogales.
  • Yoga doet iedereen op zijn eigen niveau en naar eigen mogelijkheden. In de Dru yoga zijn bij blessures en lichamelijk ongemak vrijwel altijd aanpassingen mogelijk.
  • Bewust bezig zijn met je wervelkolom en spieren. Je rug is je hiervoor dankbaar. Leer bewust werken met die spieren in je rug. Versterk ze met aandacht.
  • Druk in het hoofd en gestrest, niet de baas over je gedachten zijn. Dru yoga helpt je die spanning los te laten, helder te worden en even niks te moeten.
  • Grenzen leren ontdekken. Hoe ver ga je in je houding? Te ver gaan levert misschien spierpijn op. Maar je moet wel wat voelen. Word je in yoga gewaar van je grenzen.
  • Kortom: iedereen kan yoga beoefenen, er zijn genoeg aanpassingen mogelijk om hetzelfde effect te bereiken.

Yogalessen

Yogalessen

De opbouw van een Dru yogales bestaat uit een activatie (opwarmen van het lichaam), EBR of sequentie (een serie van vloeiende bewegingen, bijvoorbeeld de zonnegroet), asana’s (houdingen) en pranayama (ademhalingsoefeningen). Daarna mag het lichaam in een diepe ontspanning komen. Al het voorgaande kan dan doorwerken in lichaam en geest. De diepe yoga-ontspanning wordt als het weldadigste onderdeel van de les ervaren en is eigenlijk ook het meest belangrijke! Soms gaan we nog even in meditatie.

Lestijden

De lessen duren anderhalf uur.

yogaruimte

De winterserie van 8 lessen start op 5 november 2020

donderdag : 18.30 – 20.00 uur en 20.30 – 22.00 uur

vrijdag        :  9.00 – 10.30 uur

vrijdag        : 11.00 – 12.30 uur (rustige, aangepaste Dru yoga)

De groepen zijn klein, max. 6 personen. Zo is er voor iedereen aandacht.

I.v.m. de maatregelen voor corona zijn de groepjes tijdelijk max. 4 personen. Verder worden uiteraard de basisregels voor afstand en hygiëne in acht genomen.

De lessen geef ik op Westerich 5, Molkwerum.

Kosten

Lessen worden in series aangeboden. Meestal 8 lessen per keer. Kosten in een serie €80.

Losse lessen €11,50, te volgen bij genoeg ruimte. Wil je weten of Dru yoga iets voor je is? Een proefles volgen kan altijd voor €7,50.

Meenemen

  • flesje water
  • badlaken of eigen mat (mat, kussen en dekentje zijn aanwezig). In coronatijd graag eigen kussentje en dekentje meebrengen.
  • Draag lekker-zittende soepele kleding, neem een extra vest en sokken mee om je warm aan te kleden tijdens de ontspanning.
  • Eet een lichte maaltijd, ten minste anderhalf uur voor aanvang van de les.

Opgave of informatie: margreet@margallitiyoga.nl of via contact

Lees ook de Algemene voorwaarden

Buitenlessen

Iedere ochtend stap ik op blote voeten naar buiten om in het gras de aardegroet en andere houdingen te doen. Heerlijk voor een stijf ochtendlijf. De ‘fifty shades of grass’ heb ik zo al kunnen ontdekken 😉….. en gras kan droog, nat, kriebelig lang, zacht, kort, ijzig koud en vol dauw zijn. Hoe heerlijk is het om dit bewust ZIJN te ervaren.

Daarom, bij mooi weer kunnen de lessen (deels) gegeven worden in de tuin.

Privéles

Het is mogelijk om privé (ev. aangepaste) yogalessen te volgen. Neem hiervoor contact op.